Spørgsmål om definitionen af kvalitet faktor

RF-OM skrev:

Jeg mener bare, at fase skråning tæt forbundet med Q-faktor.
Du har ikke overbevise mig om, at dette ikke er sandt.
.....
Hvorfor du så aggressivt forsøger at gøre det modsatte, selv efter jeg har sendt dig en henvisning til en bog, som klart viser, at fase skråning er tæt knyttet til Q-faktor?

RF-OM

Okay.
1.Jeg tror, det meste af det samlede system Q-faktor, der er tæt på f / (delta f) forholdet.Hvorfor det tæt, men ikke nødvendigt lige?Fordi det afhænger af systemets egenskaber i sig selv.I RF bøger denne definition normalt anses for at være rigtige for komponenter Q-faktorer> = 10.Men nogle gange er vi nødt til at bruge komponent s Q-faktorer i stedet for den samlede en.I bogen, hvad jeg henvise dig denne form for Q-faktorer, der anvendes til formler for fase hældning og Q-faktor forhold i øvrigt hvert element har sin egen Q (Q1, Q2 og så videre).
2.Nært beslægtet middel tæt på nøjagtige forhold, der tilfredsstiller den nøjagtighed og begrænsninger for den formel, der beskriver processen.Lad s sige, at du bruger velkendt Weeler s formler til at beregne impedans microstrip transmissionsledninger.Der er to af dem, og hver svarer til bestemte forhold på w / h og andre begrænsninger.Inde i det såkaldte tillid mellemrum hver formel anses for at beskrive præcise forhold mellem spor geometri og impedans.Det samme gælder for vores sag.Nogen formel næsten uundgåeligt vil have sin egen tillid interval, inden for hvilke det anses for at være præcis nok til praktisk brug.
3.Jeg allerede skrev, at jeg respekterer din mening, og ikke forsøge at skubbe på dig.Jeg har lige har en anden mening.Jeg forsøger ikke at fortælle dig, at du fortæller forkerte udsagn.Jeg er enig med din teoretiske argumenter, men jeg er sikker på, at nøgne teori ikke altid er den bedste måde at nå vores mål.Så langt du kan ikke overbevise mig i modsatte.Jeg beskrev for dig, hvad jeg vil gøre med denne undersøgelse, og jeg er sikker på, at det er rigtige vej fra teknik og fra videnskabelige synspunkter.Jeg har ingen tvivl om, at jeg vil finde den sande og i alle tilfælde vil det gavnligt for min evne til at gøre RF design.

Jeg håber, at disse svar vil hjælpe med vores diskussion.Jeg har lige modtaget din e-mail og vil tjekke det lige nu.

Venlig hilsen,
RF-OM

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back