Spiral antenne simulering i HFSS

Jeg har set en række diskussioner om simulerer og udformer forskellige spiral antenner og tilføjede kommentarer til flere tråde.Jeg vil være kortfattet her.

Corzine og Mosko har en nyttig bog om grundlaget for en bred vifte af spiraler.

I simuleringer Jeg vil optage både antenne og foder / balun i en HFSS simulering.Det potentielle problem er, at problemet størrelse kan vokse hurtigt og stress computeren kapacitet.En måde at mindske problemet er at kun arbejde på en del af frekvensbåndet på et tidspunkt.Jeg foretrækker at bruge bølge havne i mine simuleringer, når jeg kan.

Hej alle,
Jeg er interesseret i at designe en spiral i HFSS også ..nogen, der kan videregive de design du har foretaget (det. hfss fil), eller referencematerialet, du fik for at gøre det?Har du brugt de henlede ligning baseret kurve funktion i HFSS 10 eller har du brug scripting??

hilsen,
wiztronix

Hej alle,

af den måde, er din spiral en Planformat design eller et volumen?Hvis sin Planformat, kan du gøre ved at trække spiral i AutoCAD derefter importere derefter dwg eller dxf fil for at simulere.Jeg har kun prøvet at simulere Planformat spiral, det tager helvedes masse tid og ressourcer.Så pas på

kan en hjælpe mig med at hente denne programmer
HFSS
CST mikroboelgeudstyr studio
plz sende links eller svar
plz

hi mahojazz, kan du mail mig din Planformat spiral eller bugtet design i HFSS samt AutoCAD filer?
wiztronix (at) gmail.com er min mail-id.

hilsen,
wiztronix

hi ...

da jeg oprettede log spiral i hfss, jeg ikke kan få sin 2D form, fordi jeg lavede en arm først og derefter den anden arm.
men når jeg ønsker at kombinere dem, 2D forme blev ikke nået.så skal jeg oprette spiral på én gang?eller er der nogen, der ved hvordan man kan kombinere 4 linje blevet en spiral, og få 2D form?

thx

", eller er der nogen, der ved hvordan man kan kombinere 4 linje blevet en spiral, og få 2D form?"nøjagtigt, er der en kommando, der giver dig mulighed for at gøre et område fra linjer lukke et område (alle linjer rører hinanden)

hi rfmw ....
som kommando, du foreslå mig at gøre et område fra linjer lukke et område?(alle linjer rører hinanden)
undskyld, fordi
jeg er ny i denne software

Ingen, der har formået at simulere en spiral antenne under 30 MHz bruger HFSS?

@ chamonz,

3D Modeler -> Overfladebehandling -> Cover Lines er en, tror jeg.Husk at vælge alle linjer lukke et område, når du klikker på denne kommando, ellers kan det være nedtonede ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back