stabil sim: Middlebrook vs To-port Parameter

Q

qslazio

Guest
Hej allesammen,
Jeg har lige læst Ken Kundert bog om Spice & spetre om AC simulering på feedback kredsløb.(afsnit 3.4.1)
I sin bog, nævnte han, at den mest præcise måde at karakterisere den virkelige feedback kredsløb, er at bruge to-port parameter (Y, Z, G, H), fordi denne metode naturligvis også alle de feedback og feedforward (bi-directional) effekt og lastning effekt i en enkelt to-port præsentation selv at du ikke behøver at åbne din feedback-sløjfe.Når du får decideded parameter, du får alle tilbagemeldinger (open loop gain, lukket kredsløb gevinst).
Jeg er lidt nysgerrig, at det er den praktiske ulempe for to-havn parameter metode, som 2 porte i faste kredsløb bør anvendes til at udtrække parameter?hvad med kredsløb, der ikke har eksplicit input og output port (som bandgap)?Der skal to havn parameter vælges for et bestemt kredsløb?
Desuden Middlebrook metode synes at være en lille smule mere populær end ovennævnte metode, er det rigtigt?
Nu vil jeg til analyse løkken stabiliteten i en bandgap (kredsløb er tilsyneladende som Khong-Meng Tham's papir, JSSC 1995 maj VOL.30 No.5 "En lav Forsyningsspænding PSRR High Voltage Reference i CMOS-processen").
Jeg har til at vælge en metode til at karakterisere feedback bygge-i bandgap.Hvilken metode skal jeg vælge?
Enhver, bedes du give din mening.Thanks very much!

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top