Thought computerstyret

A

Guest
Amerikansk forsker var i stand til at give computer kontrol signaler fra den menneskelige hjerne ikke-invasiv metode, dvs uden indopereres elektroder i mands hoved.
Opnåelse af forskere fra State University of New York på onsdag, beskriver "Der Spiegel" i online-udgave.

En særlig "loft" på 64 elektroder, erobrede hovedbunden signaler, der sendes fra hjernen, have fire personer, der deltager i forsøget, netop styre cursoren på en computerskærm.
Disse mennesker er nødt til at lære.Pålagde dem at forestille sig bevægelser af markøren.Speciel software analyseret elektroencefalogram, og foreslog at benytte en computer til at kontrollere disse impulser, som manden, der er involveret i undersøgelsen havde størst effekt.
Dette åbner nye muligheder, især for ofrene for lammelse og slagtilfælde.
To af de fire personer, der deltog i dette eksperiment var lammet som følge af en rygskade.Det viste sig, at det var lettere for dem at komme flytte markøren i tankerne.Endnu ikke klart, hvad er det fænomen.Forskerne ved ikke udelukke, at en afgørende faktor kan være mere motiverede.
Opnåelse af forskere fra University of New York state kan betyde et gennembrud i noninvasive metoder til at kontrollere en computer ved hjælp af tanker.Så langt, syntes at løfte kun invasive procedurer, eller i forbindelse med indopereres elektroder ind i hjernen.
I oktober i år, amerikanske læger implanteret i hjernen sparaliżowanemu patienten elektronisk sensor, der modtager signaler fra 100 neuroner og overføre dem til din computer.25-årige patient har været i stand til at læse e-mails, uprzyjemniania en tid, computer spil, og skifte tv-kanaler (tv-signal blev genoprettet til computeren).
Invasiv metode over de andre forskere, der arbejder i Singapore.Deres "loft" fra elektroder til en mand placere tekst til computeren.På skærmen ved at rulle til det næste bogstav i alfabetet, og manden troede, placerer det i ord.For nu, dog finder sted ved en hastighed på højst fem bogstaver i minuttet.
Arbejdet med ikke-invasive hjerne-computer interface er udført i mange akademiske centre.Da beskæftige sig med dette emne, og USAs luftvåben i håb om, at når en sådan grænseflade vil blive anvendt til at kontrollere kampfly.http://info.onet.pl/1021009, 16,1,0,120,686, item.htmlElektrodowcy ikke kontrollere gæs og deres maj: topic210129.html

Velkommen

Talte om det nummer 2 eller 3 uger siden i BBC-tv.Viste en fyr har en kørestol og havde elektroder fastgjort til hovedet, men kun til huden.Jeg tror, ved hjælp af musen flyttes på monitorku:)

Sådanne cool spørger:)

Hilsen.

Jeg er på dette emne sin egen teorier.forkert eller ej.
1.denne type udstyr vil gælde for de "folk i kørestole."
2.Jeg forstår ikke, hvorfor metoden for "invasive" er bedre end invasive mennesker noget, som blev afbrudt af rygmarven.
3.menneskelige hjerne undersøges fra stenede funktion er yderst fleksibelt (virkelig afhænger af det liv og den normale funkcjonowanu) hjerne - krop blot tilpasser sig nye betingelser.
4.medody "invasive" intersują tiltrukket af visionen om den militære "at oprette en hjelm, og vil rambo Terminator"
5.Denne technolia pionerer i fremtiden, men vil ikke være rambo kun "deaktiveret"
http://info.onet.pl/1009497, 16,1,0,120,686, item.html

Dette er, hvad du siger er noget at det amerikanske militær i testfasen har et program, der giver tanker til at styre flyet.For nylig har jeg set et program om Scenic.De fly simulator sidder en mand, der tror, der ledes af fly.Det er planen i løbet af de næste 5-10 år vil denne teknologi blive gennemført i U. S. hær.For naturligvis vil piloter ikke bare sidde i flyet på jorden og styrede flyet uden hænder.Om effektiviteten af indsatsen er efter sigende meget bedre som den traditionelle metode.Det blev forklaret hvorfor, men hvis jeg ønskede at beskrive det ville tage for meget plads.Og dette er hvad forgængere har skrevet, er gennemført.Jeg kan ikke huske navnene på astrofysik, der er fuldstændig lammet / efter en alvorlig ulykke / ride i en kørestol, ude af stand til at tale og deltage i foredrag, som styres af tænkte en computer, der bruger en tale-synthesizer taler til ham.Jeg har hørt engang et interview med ham om Scenicu stemme er så kunstig som den synthesizer, der ud over nogle naturligvis testede han den på sig selv som en videnskabsmand, måske, at det nu vil være til rådighed for szaraczków / godt, måske ikke de fattige /.Thx for alle.

u200765 skrev:

Jeg kan ikke huske navnene på astrofysik, der er fuldstændig lammet / efter en alvorlig ulykke / ride i en kørestol, ude af stand til at tale og deltage i foredrag, som styres af tænkte en computer, der bruger en tale-synthesizer taler til ham.

hvordan du styrer mine tanker til at udvikle det vil være muligt at styre sådan en protese til at erstatte kernen i en sådan bestand, kan det være muligt at feedback, hvilket vil give det indtryk (information) touch, varme, osv. Det var der noget.

u200765 skrev:

Jeg kan ikke huske navnene på astrofysik, der er fuldstændig lammet / efter en alvorlig ulykke / ride i en kørestol, ude af stand til at tale og deltage i foredrag, som styres af tænkte en computer, der bruger en tale-synthesizer taler til ham.

Min datter rejste til koma og hjerne ødem i hensyn til den såkaldte Sopot."brain training".Dette består i, at bruge 8 elektroder placeret på hovedet kontrollerer de forskellige objekter på skærmen PCTA.Træningen er gennemført med henblik på at aktivere de mindre aktive dele af hjernen.Fuldt sund person kan blive genstand for behandling for at "være mere kreative" ..
Så ikke noget nyt.

oh lad mig spørge om sådanne dopadne mor, men det ville have været at spille counterstrike zajefajnie slutningen af problemer med reflekser og stadig dårlig mus
og selvfølgelig peger mod fjenden
<lol>

velkommen.

Bard5 skrev:

hvordan du styrer mine tanker til at udvikle det vil være muligt at styre sådan en protese til at erstatte kernen i en sådan bestand, kan det være muligt at feedback, hvilket vil give det indtryk (information) touch, varme, osv. Det var der noget.

ikke så nye husker nogen kan linke atari sind?pare uafbrudt fungerende prototyper blev

Og hvis denne foranstaltning en ejendom af den menneskelige hud, som ændrer sig under indflydelse af ideer, oversætte og slutte med en computermus.
Det er muligt, men du opdage, at ejendom.

Resistens, på grundlag dzałaja "wkrywacze løgne" og næsten understrege, at systemet blev solgt som en læring anordning til afslapning;
som en mus grim gratis
Doużo bedre byłoy observation stilling i øjet og oversættelse af musen, USA er angiveligt en sådan anordning til militære applikationer, for selvfølgelig, men hvis de giver den til lammede mennesker - han kan ikke bevæge hånden, men et kig ja pendler klapvogn og alt muligt andet, ikke fans og GER computer

ved du hvad -> Jeg satte optiske mus til en lukket øjne og øjne i. rokke.markøren bevæger sig; ynkeligt, fordi dårligt, men altid!
BEMÆRK: Du kan ikke nå at åbne øjenlåget, kan blinde

Men kontrollen med "øje" er ikke tankekontrol: (Efter min opfattelse kontrol er, at der kontrollerer ikke behøvede at tænke på kontrol-enheder styrer kun styringen.Jeg vil give et eksempel:Vi har en standard-ser en med desktop operativsystemer.
Og det er et dokument ikon "Doc1"Opgaven er at omdøbe dokumentet "Doc1" til "Doc2"
Den person, der sidder i udarbejdelsen af anordninger, der er kontrolleret hendes sind til at udføre denne opgave vil have deres egne tanker:Bevæg musen hen over ikonet "Doc1.Tænk på den højre-klik.Flyt markøren over en indstilling fra menuen ( "Omdøb").Opfinde et nyt navn (selvfølgelig literce).Godkende det i deres sind.
En person, der før konkur-drevet tanker, at det ville kun ville tro, at "Doc1" bør "Doc2")
For hende, ville der ikke være sådan noget som en mus, et tastatur (for hvad?))
Et andet spørgsmål er ændringen i den computer-interface ...Efter min mening ville have været rart, hvis virkningerne af arbejde kompa blev overført direkte til vores muzgów (og ikke på skærmen eller lyd - som det er i dag).Manden så har inddraget den rigtige hjelm (eller et passende stik podpinał - som i den legendariske filmen The Matrix) og przenosiłby i en anden virkelighed ...
Indtil frygte, er frygten for UT version vil se noget som dette på;)

Sebo.PL skrev:Manden så har inddraget den rigtige hjelm (eller et passende stik podpinał - som i den legendariske filmen The Matrix) og przenosiłby i en anden virkelighed ...

Indtil frygte, er frygten for UT version vil ligne

Wyobraście en sådan situation: Du sidder i et rum med sin nye komputerkiem og styrer du tanker, ind i stuen, min mor, mormor og far, fordi de ønsker at se din nye seje computer.Du ser ud af vinduet, og der, en smuk nabo vande plænen (noget, du troede wiadamo) ............. og du inkludere alle de "steder med fotos.Hvad gjorde mor og far?

1 Jeg tror, at kontrol af mine tanker ville se ret så, da jeg tror, at comp gør noget, han gør ...I dette tilfælde, jeg hellere ville have troet, 'Hvad nu hvis denne nabo, hun glemte at bære? "Og ikke" på skærmen af min kompa se nøgne nabo' ...
2 Podejżewam, at både børn og forældre zdążyliby vænne sig til disse situationer så godt for nogle og for andre vil det ikke være chokerende; P

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back