Zener Regulator

C

CMOS

Guest
Hej,
Jeg opbygge "X10 Home Automation bruger PIC16F877" (AN236) fra mikrochip.Det består af en transformerless strømforsyning og en zener regulator af 5.1V.Da mit land har 230V AC @ 50Hz, jeg har ændret strømforsyning.Både det oprindelige og ændrede kredsløb er angivet nedenfor.

Beregninger for IRMS output fra AC sammenkoblingsanordninger kondensator er.
Original kredsløb: IRMS = Vrms * 2 * Pi * f * C = 117 * 2 * 3,14 * 60 * 4.4uF = 194mA

Modificeret kredsløb: IRMS = 230 * 2 * 3,14 * 50 * 2.2uF = 159mA

Problemet jeg står, er, at når kredsløbet starter X10 transmission, dets nuværende forbrug stiger fra 30mA til ca 80mA og spændingsfald fra 4.99V til 4.1V.Men kredsløbet er i stand til at levere 159mA.Selv så er dette spændingsfald.På grund af denne kredsløbet ikke fungerer ordentligt.Hvis jeg levering kredsløbet fra 7805 regulator og transformer, det fungerer helt fint.

Kan nogen forklare, hvorfor der er så stor variation i output spænding?Ethvert forslag om at gøre det stabilt?
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Din beregning af RMS strøm gennem kondensator er korrekt.Men du har halvdel bølge ensretter hvor max awerage (DC) strømmen kun 70mA.Allso spænding rundstyringssendere er for høj, ca 0.7Vpp.Jeg foreslår at bruge broen ensretter og forøgelse af udjævning kondensator til 4.7mF.På denne måde, max output DC løbende vil blive forhøjet med 2.Dit kredsløb bør derefter arbejde.Men broen (Graetz) ensretter ikke vil tillade dig at jorden din kreds.

Anden mulighed er at øge den nuværende til 5.1V zener til et niveau, der gør det muligt yderligere 50mA.(zener normeret til højere strømforhold og eventuelt med en heatsink).Dette kan betyde en anden 0.47ľF (eller deromkring) sideløbende med 2.2ľF og også mere LF føjes til smooting kondensator.
Til at mindske spændingen rundstyringssendere kan du overveje at tilføje> 10ľH inductor mellem eksisterende cap og zener diode og tilføje en anden 1000ľF siden zener diode.

Beklager 10ľH inductor på 50Hz betyder eaqual til ingenting.Men 10H inductor er OK.

Miniatureprodukter suppression chokes (> 10ľH ...) har dc modstand, og det er noget> 0.5Ω, i nogle tilfælde ohm eller snese Ohms ..
Hvis du stadig tror, at det ikke er nok, 10Ω (eller større) modstand i serie vil ikke skade ..

Ensretter kan se sådan ud.Power bortledning af zenner diode er ca 0.5W uden belastning.Max udgangsstrøm er ca 100mA og output rundstyringssendere er ca 30mVpp.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hi Borber,
Jeg vil forsøge din kreds.Kan du fortælle mig, hvad skulle de volatge bedømmelse af 4.7mF kondensator?

Jeg tror denne type kredsløb er en konstant aktuelle kilde,
har jeg ret?

Hvis der ikke er nogen belastning, alle løbende vil blive spise op af zener diode.Hvis Watt bedømmelse af zener er ikke nok, det zener vil dø .....

Forrige post:
Kredsløb som denne (og mange gange med tilsat transistor at øge strømområde) er ofte kaldet "parallel lovgivere".Typen er ikke aktuelle, men spænding kilde (naturligvis begrænset med beløbet for aktuel det kan levere).

Circuit:
Jeg vil tilføje 10V zener diode parallelt med 4.7mF cap og sats dette loft for, siger, 16V eller 25V ..lignende rating for 1mF.

Spænding om 4.7mF kondensator vil ikke overstige 7v, så 15V kondensator vil være OK.

Thanks a lot brober.Kredsløbet fungeret godt.

Men der er et problem.
Er der nogen måde at undertrykke hovedbrandledninger spidsværdier.Jeg har allerede tilsluttet MOV mellem levende og neutral.Jeg kan ikke tilslutte snubber til min kredsløb, da det vil undertrykke luftfartsselskabet også.I går mens pulgging i kredsløbet, det skifte var der forårsagede nogle buedannelse tager væk 4069 inverter.Jeg er tilsluttet et nyt, afprøvet det i nogen tid, og gjorde det samme den samme fejltagelse af tilslutte i kredsløbet samtidig skifte var på.Den buedannelse atter blæste 4069.Hvordan kan jeg beskytte den.

Der er to mulige måder spidsen kunne træde kredsløbet.Den ene er gennem strømforsyning og en anden er gennem AC signal kobling.4069 er koblet til lysnettet ved hjælp 0.1uF kondensator og en anden passiv RC højpasfilter.Der er to 6.8V zenere dioder (anti-serien kombination) tilsluttet efter 0.1uF kondensator til at begrænse udledning spænding.
Alle løsninger venligst.

En mulighed er at bruge sammenkoblingsanordninger transformator og en anden til at bruge hoejspaendingstransformator transistir buffer.

Kære venner,

Jeg forsøger at opbygge AN236 fra Microchip, men jeg kender ikke meget elektronik, jeg er en god programmør og behøver du hjælp, hvis du ikke tankerne.

Kan nogle en sende mig de ændringer, for at bruge det med 220V?

Tak,
Rui Caridade

Du behøver kun at ændre strømforsyning afsnit.Brug ovenstående kredsløb foreslået af "Borber".Jeg
har testet det og det virker okay.

Jeg vil kun bruge N og L. Kun 2 Pins fra lysnettet.

Ok, jeg testede den effekt kredsløb og arbejder ok, men hvad med XOUT og XIN?Den Highpass Filter på stregen 4, bruger ,1 UF 275VAC er det ok?

Er der andre dele, som jeg skal erstatte?

Tak

Åh ja, jeg glemte at nævne det.Du er nødt til at ændre mærkespænding på alle kondensatorer tilsluttet strøm linje til atleast 400V.Bemærk, at alle kondensatorer skal være ikke-polariseret polyester type.Nr. electrolytics på alle i den effekt eller Xin Xout afsnit.

Ok, men i kraft afsnittet den ene af "Borber" det lader til at være 2 electrolytics, en 4700uF 16V og andre 1000uF 16V de er polariseret.

"Spænding om 4.7mF kondensator vil ikke overstige 7v, så 15V kondensator vil være OK."

Is this correct?

Tak,
Rui Caridade.

Ja det er korrekt.Begge kondensatorer kan kun electrolitics.Men kondensatorer, der anvendes til X10 signal sammenkoblingsanordninger, har mindre værdi, og de skal være af folie type og 400V rating spænding minimum.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back