Zener Regulator

rmcrmc wrote:

Hvad mener du med kondensatorer 400V AC eller DC?Tak

Faktisk kondensatorer bør 630V DC.Det er 220 * 2 * √ 2 = 620Vpp.Det er det, fordi hvis du tilslutter 310V (AC 220Vp) opladet kondensator til AC i modsatte fase bør det whitstand dobbelt spænding og det er 620V.Antages det, vi forbinder tomme kondensatorer til 220V AC det er nok, hvis kondensator er normeret 400V.

Tak for din støtte.

Jeg har andre spørgsmål:

Jeg forsøger at bruge TRIAC MAC16CN eller 2N6349A (fra om halvledere, jeg har masser af dem).Og problemet er, hvis jeg forsøger at bruge 470Ohm og 1N4148 til gate de TRIAC altid "bang" pauser.

At teste dem, jeg satte 5V direkte til 470Ohm.

Ved du, hvad jeg gør forkert?

Tak igen.

rmcrmc wrote:

Og problemet er, hvis jeg forsøger at bruge 470Ohm og 1N4148 til gate de TRIAC altid "bang" pauser.

Jeg mener det forbrændinger og pauser.

Jeg sætter der en 25W lampe.

rmcrmc
det vil være lettere at hjælpe dig, hvis du sender din kreds.

Jeg forklare min kredsløb:

Jeg bruger kun L og N fra 220vac.

Den øvre del er den test kredsløb jeg slutte 5.5V til 470Ohm og triac forbrændinger.Jeg forsøger at bruge MAC16CN eller 2N6349A fra om halvledere.

Den lave del af tegningen, er ændringen af den øvre en, er den kreds, som jeg gerne vil gøre.

Kan nogle en forklare mig, hvorfor TRIAC forbrændinger?

Tak.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Første: du missconected M1 og M2.Gate spænding skal anvendes mellem M1 og G.
anden: M1 skal være tilsluttet til Neutral (minus), hvor MCU er tilsluttet.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Tak.

Men nu er der noget appening Jeg sætter 5V på 470Ohm og i TRIAC (MAC16CN) gate Jeg har 0.65VI tror læse PDF af det, den siger, at det arbejde med denne spænding men lampen ikke tænder.

Jeg ved ikke, hvad der er appening!

Jeg synes du skal kigge efter nok gate trriger aktuelle, ikke gate spænding.Selv om gate spænding er høj nok gaten nuværende er det ikke.Juster 470Ω modstand indtil gate nuværende er mindst 12mA.Modstand 270Ω bør arbejde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back