1500W Inverter Fuld Schematics og PCB

[Url = http://images.elektroda.net/24_1288507023.jpg]
24_1288507023_thumb.jpg
[/url] Jeg foreslår ny type transformeren mindre inverter, hvis grundlæggende topologi bør buck boost converter. Den største er karakteristisk for denne inverter vil være, at det vil kun har én etape til at generere strøm. Det betyder, at simple kredsløb kan realiseres. Kontrol metode til den foreslåede frekvensomformeren ved hjælp af særlige kendetegn ved buck boost konverter. Til styring pligt forholdet mellem den hovedafbrydere, den brede vifte spændingen matchning er muligt. søger kommentarer og citation. razz:

dens afhænge kan være på 12, 24, 48 til 110 eller 220. men husk på, at det er stadig på forsøgsstadiet ikke professionelt design.

pnjbr hvad med at bruge dette på til OSI (eksperimentel Pure Sine Wave 50Hz) [url = http://images.elektroda.net/2_1289892399.jpg]
url]

pnjbr hvad med at bruge dette på til OSI (eksperimentel Pure Sine Wave 50Hz) [url = http://images.elektroda.net/2_1289892399.jpg]
2_1289892399_thumb.jpg
[/url]
Jeg tror, vi kan ikke vinde optimal strøm fra IRF250 med Dc 12v.Because sin RDS er 85mil ohm, drift volt 200, svært at saturate.with 12v dc . IRFP150 er bedre i stedet for 250. Bd140 (PNP), skal postive volt på Emmiter. 12 12 / 230 ikke passer til 12V batteri. Jeg tror, Max 10,5 10,5 / 240 volt transformer er bedre.

Jeg tror, Max 10,5 10,5 / 240 volt transformer er bedre
Ikke godt nok.. Den maksimale spænding på en sinus-bølge er 1,414 gange dens RMS spænding. Så en 230V transformer har brug for lav spænding snoede sig at være mindre end 12V/1.414 = 8,5 V. Måske bruger en 8V-0-8V transformer.

Kig på de to 6A dioder at kortslutte transformer. Når den ene side er drevet til jorden af mosfets'ne på sin side så den anden side af centrum-aflyttet transformer likvidation skal svinge op til +24 V, men dioderne forhindre det.

Hej Audioguru uden at disse dioder din MOSFETs vil blive ødelagt inden for de første cyklus, i hvert fald jer alle slå omkring bush, kan du ikke ændre frekvensen af et signal, når den er genereret. Den eneste måde at ændre signalet fra den høje frekvens af din første etaper, er at rette og glatte dit signal og derefter konvertere dine DC tilbage til 50Hz AC. Det er den samme grund, hvorfor en FM-senderen er moduleret til højre ved første fase, hvor RF-signal er genereret, ikke som en AM-sender, der er moduleret i den sidste fase, hvor der ikke er nogen frekvensmodulation sted, kun amplituden.

En Mosfet har en meget høj effekt zenerdiode som en del af dens struktur, så en lidt flyback spike, når der ikke er nogen belastning vil ikke genere det. Dioderne på tværs af centrum-aflyttet vikling er en død kort til produktionen af frekvensomformeren, fordi centrum-aflyttet likvidation skal fungere som en vakle-vakle. Når den ene side går til jorden og derefter den anden side skal gå til det dobbelte af forsyningsspændingen på grund af transformer handling. Centret-tap er hængslet ved +12 V.

Jeg tror ikke, det er lidt flyback spike, kan den køre meget stor, så stor, at selv den zener kan blive ødelagt, men jeg stadig ikke se, hvordan du kan få en ren sinus bølge fra, at diagrammet, er det en tabt kursus.

Vi kender ikke programmering, men måske mosfets'ne fodres en højfrekvent PWM signal, moduleres af en lav frekvens sinus-bølge. Når den ene side af centrum-tappet vikling er drevet til jorden af en stærk Mosfet derefter den anden side vil ikke producere en spike. Nålen bliver produceret, når den ene side er slukket, men så siden med spids er stærkt kørt til jorden som anholdelser spidsen.

Jeg må tilstå, at jeg ikke er for motiverede for at inspicere samling kode, men ved første øjekast, er de fremlagte koden er ufuldstændige, savner PULSE_TRAIN procedure. Så vi kan ikke kontrollere, hvilken slags graduering er beregnet her. Er det forventer for meget at se en skitse bølgeform? Med hensyn til tidligere "6A" dioder diskussion, hits Audiogurus første erklæring det punkt, de simpelthen kort transformatoren på det primære, er det ikke kun om spikes. Chrismicro, kan du overveje, hvordan en transformer virker. Som en simpel propertie, har den gennemsnitlige spændingen over hver vikling at være nul, så hvis du anvender 12V for en halv cyklus, i hvert fald-12V skal være tilladt for den anden. Med andre ord kan det kun sende AC spændinger. Jeg heller ikke helt forstår, hvad diskussionen sigter mod. Det er hopper rundt eller anden måde (jeg kun gennemgået i 2010 del). Den tidligere sugeested "transformerløs inverteren" har været mindst teknisk interessant, selv om det sandsynligvis ikke nå øje-blowing performance. Nu er det tilbage til almindelig dårligt design med nogle alvorlige mangler.

Kære Amjad Ali, ja så, højtstående medlem AUDIO GURU JI beskrive, at 6amp diode er på forkerte sted. Hvis du starter din inverteren i samme situation, vil du først skade din dioder eller begge dioder & FETs. Selv om FET har indbygget zenerdiode for sikkerheden af FET. Zenerdiode bruger som back EMF beskyttelseskredsløb. Hvis du ønsker at bruge en ekstra 6amp diode til back emf. ja det bedre for FET sikkerhed, men rigtige retning er must. Anode ved kilden og katoden på afløb. Hvis du placerer disse dioder til Polvendingsbeskyttelse end forkerte vej. Beskyttelse mod omvendt polaritet diode i omformeren næsten brug efter sikringer. (Anode med Gnd Cathose med + B) Omvendt polaritet (forkert batteri conection) forkorte diode og end sikringen blæse Hvad kildekode, AVR Atmel ect er nye ting for mig. Jeg er lige begyndt pic programmering i Basic og assembler. Men du starter programmet i C for 89S2051.

thanx til alle for en så stor støtte og interesse. Jeg har afsluttet mit PRJ med jeres hjælp og støtte. [Url = http://images.elektroda.net/7_1293097493.jpg]
7_1293097493_thumb.jpg
[/url]

Men udledere af PNP transistorer på et skematisk er ikke vist tilsluttet +12 V forsyning.

Jeg er stadig undrende over hvor hurtigt du kan slukke MOSFETs med 10k pull down.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back