analyse for 100W forstærkeren ciruit

Mange mennesker kan ikke se forskel mellem AM-og FM-radio. For de mennesker, dette kredsløb kan lyde fint. Med dette kredsløb får du: 1 - Bad frekvens og forbigående reaktion 2 - Masser af forvrængning (klasse-B-output, lav open loop gain) 3 - mindre strøm end du forventer, medmindre du har en reguleret strømforsyning. Det er et spild af tid (lige så rædselsfuldt som det viste diagram). Med venlig hilsen

Jeg lavede simulation og fandt frequecny respons er meget godt båndbredden er fra 20 Hz til 100k gevinsten er høj, når input er -0,3 V output vil være omkring 28V eller mere jeg tænker det er på høje jeg synes, det er meget stort, jeg kan begrænse det til 20 Hz til 20K hjælp 0.1mH spole gør det ikke synes en god kreds jeg tror, ​​der er ikke noget problem at gøre strømforsyningen er nævnt i kredsløbet linket kan jeg ikke forstå problemet med forvrængning jeg kan se udgangssignalet uden forvrængning og meget glat kunne u plz forklare?

Jeg tvivler på du kan få denne freq. respons, men hvis den simulerede resultatet er godt for dig, det er OK. Problemet med forvrængning er, som enhver klasse B forstærker, er udgangstransistorerne ikke forudindtaget for lav amplitude signaler og crossover forvrængning vil opstå. Der henvises til denne post http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=366478 # 1199166 Med venlig hilsen

Jeg har lavet simulation til det, og det virker godt
Du har åbenbart ikke simulere forvrængning. Det er ret nemt med SPICE Fourier analyse. Jeg kan se omkring 6% THD ved 1kHz/1V udgangsspænding med 4 ohm belastning. Jeg er enig, at frekvensgangen er OK

1kHz og 1v dette er en meget stor indgangssignal prøve nogen ting under 0.4v og se signalkvaliteten kredsløbet begynder at klippe signalet over 0.4v

kunne u plz forklare, hvordan gjorde u simulere forvrængning? er 6% stort antal?

I anvende en VSIN inputkilde forbigående analyse Fourier-analyse af udgangsspændingen. Den totale harmoniske forvrængning beregnes direkte. 6% THD er en hel del. Det er endnu højere med lavere udgangsspænding. Som pauloynski påpegede, klasse-B drift (nul partiskhed nuværende) og lav sløjfeforstærkningen er årsagen til høje forvrængninger.

Thanks a lot mand lave u anbefale nogen billige god kvalitet kredsløb? Jeg har brug for 200W en med en god kvalitet, kan u hjælp til det? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] fandt jeg denne her: http://mycaramplifiers.com/200-watts-amplifier-tda2030-8. html whats ur idé om det også :) [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 timer og 40 minutter: [/color] [/size] [quote = FVM] Jeg anvender en VSIN indgangskilde forbigående analyse med Fourier-analyse af udgangsspændingen. Den totale harmoniske forvrængning beregnes direkte. 6% THD er en hel del. Det er endnu højere med lavere udgangsspænding. Som pauloynski påpegede, klasse-B drift (nul partiskhed nuværende) og lav sløjfeforstærkningen er årsagen til høje forvrængninger. [/Quote] er der ikke nogen ide at løse dette problem? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 30 minutter: [/color] [/size] Jeg har fundet noget, når jeg fjerner den modstand, der er forbundet med 45v og med 3.3k værdi forvrængning faldet på 10mV input til 4% dets navn er R7 i det opdaterede billede her

Den enkle Forstærkeren har en meget høj forfærdelig forvrængning. Lav en IC forstærker eller lave en meget bedre en.

Jeg har ændret kredsløbet her er det: forvrængning er nu omkring 1% Jeg tror, ​​det er bedre jeg vil have dig idé om de nye ændringer, jeg gjorde tak på forhånd :)

En god effektforstærker har forvrængning på 0,05% eller mindre på noget strøm op til fuld effekt på alle lyd frekvenser fra 20 Hz til 20 kHz. Det 200W bil forstærker du har fundet (en bil med et 24V batteri?) Producerer 200 Whats i 2 ohm, eller omkring 80 watt i 4 ohm eller 50 watt i 8 ohm.

0,05% Ohhhhhh så er der nogen chance for at forbedre mit kredsløb? det andet spørgsmål fra hvor kommer den fordrejning kommer fra?

Din forstærkerkredsløb er for simpel. Udgangstransistorerne Darlington transistorer ikke forspændt nok, så de producerer crossover forvrængning. De andre transistorer bør gøre en opamp, der har forvrængning af kun 0,003% eller mindre.

Jeg kan se input synd signalet meget klart, jeg tror crossover forvrængning af Darlington er minimum som muligt på grund af den negative feedback fjerner det har jeg ret?

Efter min mening forvrængning er minimal, når du bruger et par Sziklai par i udgangstrinnet (eller FFP komplementært tilbagemeldinger par), som garanterer en 100% Feedback

ok jeg vil give det en chance, men som transistorer skal jeg bruge? kan du give mig nogle numre?

Selvfølgelig, men de er ikke så billige. For de drivere, du kan bruge 2SC2238 og 2SA968 (henholdsvis pull-up en pull-down net), mens der for de udgange, kan du bruge 2SA1216 og 2SC2922.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back