analyse for 100W forstærkeren ciruit

Det differentielle par har en høj emitter modstand og driver lavt input modstand TIP41 så dens forstærkning er lav, eller den har tabt. Det TIP41 har den mest gevinst på måske 120. De darlingtons er emitter-tilhængere med ingen gevinst. Derfor er den totale åben sløjfeforstærkning er lav.

Jeg erstatte TIP41 med en Darlington transistor eller en anden transistor? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 timer 43 minutter: [/color] [/size] Anyway jeg ændret kredsløbet igen, nu det giver mig omkring 0,086% på 1 mV her er SCH er der nogen forbedring, at kan gøres?

Erstatte R13 med en strømkilde, der har en meget høj impedans for en meget stor forstærkning fra TIP41 transistor. Fjerne R2. Udskift de tre store dioder med to normale 1N4148 dioder.

for dioderne jeg kunne ikke finde 1N4148 i OrCAD så jeg brugte en diode Ok jeg vil fjerne R2 og se effekten i prøvet simpel strømspejl bruge 2N2222, men det giver en meget lav strøm med en meget dårlig præstation (strøm = i NA) [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 7 minutter: [/color] [/size] skal jeg bruge den aktuelle kilde ligesom http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/ 10/Const_cur_src_112.gif

Denne forstærker er meget lig jeres. http://www.sound.westhost.com/project3a.htm Det producerer 60W i 8 ohm eller 100 W i 4 ohm. Dens forvrængning er kun 0,04% ved 50W i 8 ohm. 1) Der anvendes en strømkilde på emitterne i den differentielle par indgangstransistorer. 2) Der anvendes en justerbar Vbe multiplikator transistor i stedet for dioder at forspænde udgangstransistorerne. 3) Det bruger en bootstrap kondensator C5 til at øge udgangseffekten og øge gevinsten af ​​4. kvartal. 4) Det har frekvens / fase kondensatorer.

Jeg har et lille spørgsmål i diff forstærkeren hvorfor han ikke bruger en aktuel spejl som en belastning? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1 time 12 minutter: [/color] [/size] et andet spørgsmål plz :) kunne jeg bruge TIP41 og TIP42 for den sidste etape? TIP41/42 kan levere indtil 6A jeg ville bruge 3A eller mindre at have 72W i 8 ohm højttaler er det korrekt?

Hvis diff forstærkeren anvender et strømspejl dets last derefter forstærkeren vil have en højere åben sløjfeforstærkning, som ville være bedre, fordi så dens negative feedback vil blive mere og dens forvrængning vil være mindre. Men det ville være mere kompliceret og koster mere. 72W i 8 ohm er et signal om 24V RMS, der er 34V højdepunkt. Så har du brug for en plus og minus 36V til 38V strømforsyning. 34V / 8 ohm, er en maksimal strøm på 4.25A. Den TIP41 og TIP42 har mindst strømforstærkning kun omkring 10 ved en så høj strøm. De kan smelte sammen med en så høj effekttab.

Jeg er ked af, men jeg couldnot forstå, hvis solfangeren strømmen er 4.25A dette stadig er OK, fordi transistoren kan køre indtil 6A.!

Den datablade for TIP41 og TIP42 viser, at de kan overleve 6A, de ikke vise deres ekstremt lave præstation ved en så høj strøm. Aldrig nogensinde bruge en transistor på sit max bedømmelse.

men der er en 2A forskel!? Ok jeg kan bruge 2SC5200/A1943 eller 2SA1216/2SC2922.? whats ur idé?

En 4 ohm belastning bruger meget mere strøm end en 8 ohm belastning. Jeg har aldrig brugt japanske, koreanske eller kinesisk transistorer og jeg nok aldrig vil. Så jeg ikke se på deres datablade.

nu er jeg færdig med PCB, men jeg tror, ​​jeg har brug for en forforstærker for Mic Jeg tænker på en populær IC, der kan forstærke mic signalet og tilføje nogle effekter (bas, diskant, ECHO, gentag) Har du nogen erfaring med det?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back