analyse for 100W forstærkeren ciruit

Jeg tror det. Disse Toshibas er almindeligt at bruge og lyder godt!

Jeg kunne ikke finde nogen af ​​disse transistorer på Orcad 10,5:?! (Jeg ved ikke, skulle jeg prøve Multisim er det godt i simulation?

Ja, selvfølgelig ... men jeg ved ikke om i den software der er dem ...

[Quote = mr_byte31] Jeg kan se input synd signalet meget klart, jeg tror crossover forvrængning af Darlington er minimum som muligt på grund af den negative feedback fjerner det har jeg ret? [/Quote] Nej Din forstærker mangler også frekvensen kompensation som ruller-off de høje frekvenser, således at faseforskydning ikke forårsager forstærkeren til at oscillere, når den har negativ feedback. Derefter ved høje frekvenser, hvor crossover forvrængning er dårligt åben sløjfeforstærkning er for lav til at reducere crossover forvrængning. LM358 og LM324 opamps har 3% crossover forvrængning (når de har negativ feedback), fordi deres output transistorer ikke har nok skævhed strøm, så deres strømforsyning nuværende er lav.

så hvordan kan jeg designe frekvensen kompensation kredsløb?

Du behøver at vide om elektroniske kredsløb til at designe en audio forstærker med frekvens kompensation. Alle audio forstærkere og opamps har frekvens kompensation.

er det så enkelt som RC? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 10 minutter: [/color] [/size] Jeg tror, ​​en spole på output kan stoppe svingning til højre?

En kondensator med dens værdi beregnes korrekt i den korrekte position anvendes til frekvensen erstatning et forstærkerkredsløb. Din induktortypen fodring højttaleren blot reducerer høje frekvenser går til højttaleren, men forstærkeren vil stadig svinge på grund af fase-skift og for meget forstærkning ved høje frekvenser.

mener du en kondensator er tilsluttet til belastningen, og den anden del til opkøber af diff pair?

En transistor i en opamp eller et forstærkerkredsløb har mest spændingsforstærkning. En kondensator fra dens kollektor til dens bund amplificeres (Miller kompensation) og reducerer høje frekvenser, som er mindre tilbøjelige til at forårsage oscillation grund faseforskydning i forstærkeren.

tak for svaret så hvordan kan jeg beregne kapacitans? Jeg men kondensator på transistoren er forbundet til indgangssignalet?

[Quote = mr_byte31] tak for svaret så hvordan kan jeg beregne kapacitans? skal jeg, men kondensatoren på transistoren tilsluttet til indgangssignalet? [/quote] Det forstærkerkredsløb er meget enkel, så måske det ikke har brug for en kompensation kondensator. Til beregning af kondensator værdi, og hvor den skal tilsluttes, skal du analysere gevinster af transistorer og deres faseskift.

[Quote = pippone1987] selvfølgelig, men de er ikke så billige. For de drivere, du kan bruge 2SC2238 og 2SA968 (henholdsvis pull-up en pull-down net), mens der for de udgange, kan du bruge 2SA1216 og 2SC2922. [/Quote] Jeg kunne ikke finde nogen af ​​disse transistorer, hvordan kunne jeg simulere dem ?

[Quote = pippone1987] Efter min mening den forvrængning er minimal, når du bruger et par Sziklai par i udgangstrinnet (eller FFP komplementært tilbagemeldinger par), som garanterer en 100% feedback [/quote] Jeg brugte TIP41 og TIP42 jeg ved, at det er ikke logik at bruge dem, fordi de ikke kan levere meget strøm, men det vil være i simuleringen kun indtil jeg finder nogen udskiftninger men forvrængning er den samme, og jeg kan ikke se nogen forskel med Sziklai pair nogen forslag?

ops :) Sziklai par og en kondensator (for at stoppe oscillation) afgav forvrængning når 0,15% er der nogen måde at forbedre mere?

Gode ​​opamps og gode lyd forstærkere har lave distortion kredsløb. De er omhyggelig med at kontrollere mængden af ​​strøm i deres output transistorer (for klasse AB) for at undgå crossover forvrængning (klasse B) og undgå en hvilestrøm, der er for højt (klasse A). Gode ​​opamps har en åben-sløjfe gevinst på 200.000 til en million ved lave frekvenser. Så når negativ feedback tilføjet forvrængning ved lave frekvenser er ekstremt lavt. God kvalitet audio forstærkere er de samme. Erstatning kondensator (for at standse oscillation) reducerer den åbne sløjfeforstærkning ved høje frekvenser, hvilket resulterer i mindre negativ tilbagekobling ved høje frekvenser, som forøger forvrængning ved høje frekvenser.

Jeg forsøgte at ændre forstærkningen ved at ændre modstanden R4 og kondensator C2 gevinsten kan nå 4500, men de forvrængning stiger!

gevinsten kan nå 4500, men de forvrængning stiger
Ja, forståeligt. Det blev foreslået at forøge den åbne sløjfeforstærkning, ikke den lukkede sløjfeforstærkningen. Som også sagt, ville det ikke hjælpe meget alligevel uden at slippe af med klasse B-output adfærd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back