PCB design, Mils (tommer) eller MM er?

P

p!six

Guest
Hej Alle, var jeg tænkte på om du fyre / piger: lol: gør din bestyrelser i millimeter eller inches eller måske en kombination af begge verdener. Og hvad er jeres erfaringer og måske har du tips? / P! Seks

De fleste bruger mils siden for konventionelle DIP IC'er thats den vej at gå. Men Ifyou anvender den nyere 2mm pitch dele, og derefter bruge mm

At være nationalist, og som den fælles foranstaltning standard i mit land er baseret på måleren, jeg selvfølgelig konverteret hver centimeter-baseret værdi til millimeter, og brugt det i min CAD-værktøj, som blev Cadstar på det tidspunkt. Hvis jeg bare vidste bedre dengang ... Denne særlige værktøj (såvel som flere andre, er jeg sikker på!), Internt konverterer værdierne i millimeter til tommer-baserede værdier (mil), og da dette uundgåeligt giver afrundingsfejlene jeg havde et meget stort arbejde med at få alt til se ud, som jeg ønskede. Mit råd er, at selv om du tror, ​​og går i millimeter, for at bruge tommer-baserede værdier (mil), når du kommer til at gøre noget arbejde i et EDA-CAD-program, det være sig skemaer eller layouts (især layout!). Også, circuit-board beslutningstagere mere sandsynligt end ikke har deres øvelser i mils, ikke i millimeter. Så selv da, når du sender dem drill-filen for den circuit-bord, er de afrunding boret størrelser til mils, og som kan resultere i for lille clearance størrelser til de puder og mange andre uforudsete fejl. Pim

Jeg bruger altid mil. Men jeg er i Nordamerika og mm aldrig rigtig kom her. Alle leverandører Jeg beskæftiger mig med for PCB arbejde brug mil.

Her i mit firma (center / syd Europa) bruger vi altid mils og det er værdsat (nogle gange tvunget) fra PCB-konstruktører. Vi prøvede for nogle specielle applikationer til at bruge mm, men vi har altid fundet problemer med de virksomheder, der sælger PCB. BTW jeg kender alle virksomheder i mit område brug mil. Mandi

De måleenheder skal opstilles, så de er de samme som kræves til fremstilling af bestyrelsen (photoplotter, bore udstyre. Osv.)

Hej, De fleste bruger Mils - hvilket er 1 / 1000 af en tomme. Du vil finde det meget nemt, når du begynder at arbejde med mil. Grunden til det er fordi de fleste PCB compnents bibliotek har der komponent i mils og også datablade er i mils som en mere convinient måde. Jeg vil foreslå dig selv om du har brug den til at begynde at bruge mils og ikke mm - millimeter. Grunden til, at det er fordi det vil give dig en god hubits fra begyndelsen. Og også det afhænger Jeg tror, ​​at hvis du ønsker at være i denne branche i lang tid, eller det er et kort projekt, ikke desto mindre, hvis det er for kort eller for lang tid du kan aldrig vide, hvornår du har brug for det, så det er bedre for dig at bruge mil. Nyd, Tibi

Hej, mil er mere naturligt, da de fleste komponenter 'fodspor er defineret i mil.

1000 mil = 1 tomme. 25,41 millimeter (mm.) = 1 tomme. 39.354584 mil = 1 mm. draftly 40 mil = 1 mm.

Jeg har aldrig brugt mils indtil begyndt at gøre PCB:) men det er værd at bruge dem, jeg finder dem mere behageligt at arbejde med, og nu har jeg endda finde det lettere. Men der er problemet, når du taler med folk, der arbejder i mm, er nødt til at konvertere det hele i hovedet, men stadig er god at bruge mils (medmindre fodspor er ændret til mm): D

Jeg har brugt mils siden jeg begyndte at layout PCB. Jeg kommer fra et metrisk land. Jeg brugte begge systemer, nu jeg flyttede til USA og jeg skiftede til metriske og jeg hjælpe min mekaniske fyre at gøre det. Alle de ting er gjort i havene nu, og de bruger metriske. Hvis du skal starte dit eget bibliotek vil jeg foreslå dig at gøre det i metriske enheder. I et par år vil alt være metriske, selv i USA. Kig på IPC, evrything er metriske i deres bøger. Jeg forstår, at ændringen i USA kommer til at være virkelig hårdt. GOMETRIC

Det bør ikke uanset hvilken enhed du bruger, CAD-systemer tager hensyn til konvertering, og du skal kunne arbejde både i eller skifte fra den ene til den anden for at input-bibliotek former. Den forreste ende værktøjer, der bruges af bestyrelsen FAB vil gøre det samme. Phil 8)

Alle Industrien flytter til mm Se: hxxp: / / www.pcbstandards.com

Udvælgelsen af ​​enhederne er også en form for udvælgelse, hvad nøjagtighed du har brug for. vælge MM, MILS, UM (mikrometer) og en passende mængde af decimaler vil give dig enten en glat arbejde eller hele tiden en masse afrundingsfejl, der kan påvirke dit arbejde en masse. for eksempel arbejder i Allegro med MILS og 4 decimaler, vil al den tid du lave en autovoid af former giver dig flotte resultater, er Allegro konvertere hvert X / Y-placering i en intern database værdi (uafhængigt af MIL, MM, UM), som forårsager meget ofte afrunde fejl ... Tobias

Kære venner, jeg har set gøre projekt for IBM, Applied Material, amerikanske Predator, HP, ... alle virksomhedens brug mil i deres design, men i Europa bruger mm, Japan anvender Micron og mm. Alt afhænger af din kunde, men når U bruge apparatet, U brug for at tage sig af den tolerance med Unit U brug. Med venlig hilsen Concat

Min national standard saya mm, men alle de PCB fremstiller insistere på mils haseled

Afhænge af fodaftrykket pitch.If den picth brug mm Jeg vil bruge mm eller jeg bruger mil.

Jeg bruger MM for placering af kritiske emner, såsom bord skitsere, montage huller osv. for ikke at få forkerte værdier som de mekaniske tegninger er alle i mm nu. Jeg bruger også MM, når du opretter et fodaftryk (medmindre spec er kun i thou). Så jeg bruger du, da placering og routing. Som for industrien at flytte over til MM, oh yeah, ligesom jeg tror, ​​at når det rent faktisk sker. Bare fordi industrien kønssygdomme ønsker, at vi betyder ikke, at vi vil. Længe leve den INCH! : D

Jeg bruger mil, tror jeg bruge, hvilken enhed er nogen impadent!

mils er så standart på grund af alle komponenter størrelser og stifter er relateret mil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back