SOM ET ER FARLIGT? AC eller DC ?????????

P

puneet bansal

Guest
PLZ LAD MIG vide, hvilken en af ​​AC & DC er DANGEROUG? PLZ hjælpe mig med logik. : Idea:

Dens DC. fordi det tiltrækker. AC giver dig et chok, men afviser på grund af vekslende polaritet.

DC er mere farlig end AC, fordi AC ændre dens retning mange gange i sek. mens DC ikke. I AC mand fik lille chok, men sikkert, mens i DC mand dør på en gang, da røre ved den.

Det afhænger af hyppigheden af ​​AC. Ved at Murphys lov netfrekvensen er den værste for muskelsammentrækning. Du røre wiren og dine fingre ophold greb.

DC er farligt .. hey WHT er frekvensen af ​​DC???

Puneet Bansal, Dette argument har raset siden dengang, da Thomas Edison og George Westinghouse konkurrerede til belysning kontrakter. Hvis du søger på nettet, kan du finde udsagn begge veje. Men de fleste af de påstande er udokumenterede mening. De to mest autoritative artikler, som jeg har fundet, kan findes på følgende websteder:. http://www.pfeiffereng.com/Principals% 20of% 20Electrical% 20Grounding.pdf http://pchem.scs.uiuc.edu/pchemlab/electric.htm . Den første artikel er en oversigt over de følgende niveauer:. Perception. "Cant slip". Atrieflimren Tag et kig. Konklusionen af ​​begge artikler er, at AC er mere farlig. Regards, Kral

nul b'cause fm aldrig gentager itslef værdien er konstant en gang for alle:. D

AC, lavfrekvent AC tværs af hjertet vil medføre en forbier beat og dræbe dig .. På tværs af hjertet mening fra den ene hånd til den anden. DC hele tiden gentager sig selv! ;-)

DC er mere farlig end AC. DC er kontinuert, så hvis u GE Stck der er ingen chancer for at komme tilbage, men hvis det er en AC-u kan komme tilbage i varierende huller

Ja, men hvad nu hvis du øger frekvensen til en meget hurtig niveau. ville ikke ac fungere som DC så?

Hvis du øger frekvensen til høje værdier, er risikoen OS stød kommer ned på grund af hud effekt. Med stigende hyppighed nuværende tendens til at flyde gennem overfladen. Dette kan ske i kHz området. Ejendommen anvendes i viser, hvor en mand holder enderne af et rør lys og røret lyser.

Jeg tror, ​​både af det farlige, men niveauet af sårede er, afhænger af amplituden og hyppigheden af ​​AC og amplitude af DC

du nødt til at give flere oplysninger forårsage det afhænger af spændingsniveau sammenligning og hyppigheden af ​​AC. fordi jeg kan røre ved 12V batteri terminal og ikke tilbage, og jeg kan røre ved 12V AC og ikke tilbage. så de er hverken farlige i dette scenario. indtil du definere, hvordan denne sammenligning skal finde sted alle svar på den ene eller den anden er forkert periode. Mr.Cool

Ja, der er en masse af variabler i de fleste skadesindikatorer scenarier. 12V (AC eller DC) er normalt ikke et stød, men det kan stadig være farligt. Jeg kendte en fyr, der bar en ring på sin finger, mens du arbejder på sin bils motor. Han eller anden måde fanget ringen mellem batteri kabel og jord. Ringen lyser op som en pære og brændte sin finger ned til benet. Yeow!

DC er anderledes, fordi dens værdi ikke ændre sig med tiden. Jeg mente, er der intet begreb om cykling, så det vil give dig stød med sit højdepunkt spænding altid. AC er mindre farligt, det har cyklusser, vender den tilbage til nul også, så det ikke giver dig konstant chok med sit højeste værdi ... Naveed

DC. Coz AC er pulserende. U r skubbet tilbage, når u får et chok. Så chancen for at overleve.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back