SOM ET ER FARLIGT? AC eller DC ?????????

Høje nuværende DC er det mest dangeous elektrisk strøm, fordi det ionizes blodet globules celler og gør blodet koagulerede

[Quote = neggar_8051] DC. Coz AC er pulserende. U r skubbet tilbage, når u får et chok. Så chancen for at overleve. [/Quote] Er du sikker på, at dette er rette AC, at det skubbe dig tilbage ..!!! Jeg har doughts om denne erklæring .. Naveed

De fleste af de forklaringer ovenstående ikke har nogen beviser eller nogen stærk base for at konkludere ..... AC pulserer ... DC tiltrækker ... et al .. men som nævnt af VSMguy peak værdi for en 120V AC ville være højere (120V er RMS val) end 120V DC, så .... hvordan den øjeblikkelige aktuelle flow vil blive bør være en nem gæt (forudsat menneskelige krop er for det meste modstandselement) Også set i det virkelige liv DC tilskadekomne er meget mindre i forhold til AC (om man kan sige, DC er langt mindre anvendt end AC), men i praksis er blevet observeret DC giver dig en stærk stød og smider dig væk (dette skur kan være dødelig, og kan også forårsage skille forbrændinger), men i AC electrocutions ofrets muskler er umiddelbart lammet og stød ikke afviser overhovedet (men snarere tiltrækker ), så det resulterer i en pludselig død. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] Og shiv_emf, ja, hyppigheden af ​​DC er 0 Hz, hvilket betyder uendelig periode (der er intet morsomt ABT det). Da den refererer til den tid, det tager at fuldføre en cyklus, som DC aldrig gør, indtil uendeligheden.

Når man ser Volt for volt AC er mere farlig. Det er den samme spænding AC vil slå dig ihjel hurtigere end DC. Grunden ligger i det faktum, at AC tvinger musklerne til at arbejde med rytmen i AC, som er 50-60Hz-herunder hjerte muskler. Når Tesla indført AC Edison brugte farerne ved AC at overbevise offentligheden om, at hans DC-systemet er mere sikkert. I en od sin demonstrationer han har dræbt en elefant med AC spænding. Du skal bruge en masse af DC strøm at gøre elefant blod koge og slå ham ihjel.

Buddy sin gud .. men det faktum, u HAV sagt, er sandt reg. ele-phant ...

der er kun én måde at fortælle. halvdelen af ​​jer gutter prøver at dræbe jer selv med DC, og den anden halvdel forsøger at dræbe jer selv med AC. rapportere tilbage i morgen.

Selv om der ikke er tegn på, hvilken type er farlig jeg vil gerne sætte det på denne måde: Jeg har følt det elektriske stød af en telefonlinje (40 V DC ca) i mine hænder, og følte også 120 volt AC i min tunge (Don ' t spørge, hvorfor du, jeg var for ung), og tro mig, jeg stadig husker de 40 V DC.

DMan. Ja, og Tesla besluttet ikke at dræbe dyr med DC om han sikkert kunne have. Tesla cranked hans system op, indtil den udløste, og derefter rakte ud og rørte ved den. da han udfordrede Edison at gøre det samme med hans DC-maskine ... hvilket han selvfølgelig ikke ville (han skulle dø). sandheden er, at du kun kan vurdere fra sag til sag. brug for mere information end bare "AC eller DC?". men .. hvis det er alle de info du har, så vil jeg sige, at AC er mindre farligt, fordi du kan tørne frekvens op, og det bliver uskadeligt. DC, er det altid potentielt farligt. Mr.Cool

IMHO sammenligne AC og DC baseret på stød erfaring er ikke godt - huden modstand (som er vigtigst) afhænger af mange faktorer, herunder hud fugt, Hudtykkelsen på pint spændingen indtastet kroppen, fysiske tilstand (hvad enten de enkelte træt, syg .. .), nuværende sti (mest farlige, hvis ikke forkert, er gennem hjertet), individuelle fysiske egenskaber (hud og krop modstand varierer) ... Det kunne være DC spænding endnu farligere, fordi det giver en ensartet strøm gennem kroppen, mens AC (samme medfølgende RMS værdier for AC og DC) kunne opleve ikke resistive impedans karakteren af ​​menneskets krop og nuværende suppleanter. Naturligvis er der bio-og kemiske processer, der udføres, men jeg dont kende dem. [Quote = echo47] Selv en halv million volt ved 60 Hz er forholdsvis sikker, hvis du nærmer dig det * meget * nøje: http://www.glumbert.com/media/highpower Hvad et job! [/quote] Er disse fyre får 1 USD / V løn?

Ifølge rms volltage af AC og DC spænding i samme interval, er AC mindre bæredygtig

Sikkert ac er mere farlig end fm, hvis begge har samme RMS-værdier. Fordi spidsværdi af ACC vil være root 2 gange Greate end RMS værdi. Under den højeste værdi af AC, vil det være mere skadeligt og kan være dødelig.

På samme vilkår .. DC er mere farlig, men High Voltage AC er easyer at finde den.

Du jus kan ikke sige sådan, der er andre parametre også angive AAL de ting

Begge er meget farlige, medmindre du bruger batterier ...

disse to er farlige, når de er i højere potentiale, men DC er mere farligt mere end AC bcoz DC plejer at komme til GND

Hej Puneet, selvom det ser ganske enkle spørgsmål, men er det ikke. Som i min openion men AC og DC er farlige forskellen er af ampere (Current) Ba høj amp. AC er også dødbringende. Selvom AC sinosudally har varing amplitude, hvilket betyder, at det tiltrækker og frastøder alternatly afhængigt af frekvensen ..... mens DC altid holde u i samme tilstand.

Hej, ikke at kommentere sandheden, halv sandhed, fejl og myter fra de næsten endeløse diskussion, jeg ville bare for at illustrere det synspunkt af sikkerhedsregler (IEC1010) i denne henseende. Ved normal drift, er følgende niveauer betragtes som kontakt-farlig AC spænding 30 Vrms henholdsvis 42,4 Vpeak DC spænding 60 V AC nuværende 0,5 mArms / 0,7 mApeak DC-strøm 2 mA AC nuværende 70 mArms (HF) Forklaringen er allerede blevet givet i diskussion, selv om de ikke deles af alle bidragydere. Men vær sikker på, at reglerne er velbegrundede i empirisk videnskab. Regards, Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back